Reklama dzieli się na różnorodne rodzaje, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy ludzi ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak także wiele innych, jakkolwiek statystyki uwypuklają przejrzyście, że na ludzi najpoprawniej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wstępuje w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta lub wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie materiałów reklamowych Kraków
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, naturalnie ewentualnego kontrahenta są niesłychanie rozmaite. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niesłychanie poprawnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a w następstwie tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.
